فراز هاي از سخنان پيشواي شهيد در دادگاه نظامي هنگام اعدام
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
فراز هاي از سخنان پيشواي شهيد در دادگاه نظامي هنگام اعدام
5 / 1 / 1392 ساعت 1:21 | بازدید : 3875 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
ـ وصيت نامه قاضي محمد
با آن همه امكاناتي كه در اختيار من بود اگر جنگ مي كرديم شايد شكست نمي خوردم ؛ ولي براي جلوگيري از ويراني مهاباد و كشته شدن مردم جنگ نكرديم ؛ با آن همه امكانات وفرصتهايي كه در دست داشتم مي توانستم از مهاباد فرار كنم ؛ من اين نكته را دوبار هم به مردم مهاباد توضيح داده ام مي دانستم اگر فرار كنم در اين جا نيز همانند تبريز كشتار وغارت وچپاول خواهد شد ؛ من به مردم اطلاع دادم كه ممكن است كه مرا بگيرند وهم چنين بكشند ؛ اما براي اينكه ناموس تان حفظ شود ومورد تعدي قرار نگيرد فرار نمي كنم وخود را قرباني شما مي كنم وحال من به عهد خود وفا كرده ام وبر شما هم لازم است كه نسبت به بستگان من وفادار باشيد و انتقام من را بگيريد
افتخار مي كنم كه در راه ملتم جان خود را فدا مي كنم .
هنگامي كه قاضي محمد را براي اجراي حكم اعدام به پاي چوبه دار مي بردند دستمالي آوردند تا چشمانش را ببندند اما قاضي محمد اجازه نداد
او گفت اي خائنين ؛ من در برابر ملت و وطنم شرمنده نيستم كه چشمم را ببندم …. مي خواهم در اين دقايق آخر زندگي ام ؛ با عزت وسر بلندي به افق سحرگاه وطن محبوب وزيبا ودلارامم بنگرم كه چگونه گريبان تاريكي را چاك مي دهد
من فرزند وفادار ملتم بودم وهستم .
زنده باد ملت كرد درود بر كرد وكردستان



برگرفته از كتاب اسرار محاكمه قاضي محمد ويارانش


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 158

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 289
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17672
:: بازدید ماه : 145789
:: بازدید سال : 445448
:: بازدید کلی : 4345627